Ärlighet

Idag när jag cyklade ner på samhället såg jag nåt skit på cykelbanan utanför Sportringen. Jag åkte till posten och när jag var klar där cyklade jag förbi "skiten" igen. Då såg jag att det var en plånbok....Stannde och plockade upp den, skulle just gå in på polisstationen, när jag kom mej för att kolla iden, det var MASSOR av pengar i den, hittade ett körkort. Då såg jag att jag kände tjejen som hade tappat den, så jag åkte till jobbet och ringde henne.
Hon blev så jätteglad och  jag tjänade 100 kr....Ärlighet varar längst!!!

Kommentarer
Postat av: Värtan

Så klart att ärlighet varar längst,,det är ju bara att tänka tanken om man själv skulle tappa plånkan Jag skulle få PANIK (det är ju bara det att vi ej skulle ha så mycket pengar i den..vi tjänar ju inte så hävligt ;-) Men nu har ju iallafall du en 100 i din!!!

2008-10-23 @ 11:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0