11/7 1982.

det var då jag var beräknad att få mitt andra barn.
På morgonen den 11 juli, mådde jag lite illa och kände mej orolig.
Jag hade tid hos barnmorskan på eftermiddagen, så Mormor, Hanna och jag knallde dit..
Det var ingenting på gång alls, sa hon..men jag sa, att jag ska få barn idag eller i natt......
Fast inga värkar hade jag och vattnet hade inte gått...men jag visste jag..
På natten sa det gadang i magen och det var full rulle.. Mormor kom till Hanna kl, 01,30, 
Hann inte med någon bedövning alls.
Kl 04.32 12/7 1982, föddes Lisa...3220 kg ooch 47 cm..
Jag var helt bestämd på att hon skulle heta Karin..men hon såg inte alls ut som en Karin...
Så det blev Lisa..
Jag låg på en 4 sal, Bebisarna bredvid oss fick namnen,, Daniel, Stina och Jon.
Vi 4 mammor var så pratiga och fnittriga att vi inte fick sitta i matsalen. och äta,, vi fick inte maten på rummet...
Sen dess har det gått 30 år!!
Det är inte klokt...

Kommentarer
Postat av: Malin Tuvess

Tänk, Pip-Lisa 30 år....
och vi är inte en dag äldre än 27.....:)

2012-07-12 @ 10:36:47
Postat av: hanna

jaa, man är gammal när lillsyrran kliver över 30-strecket. :-)

2012-07-12 @ 11:36:32
URL: http://hannet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0