Ingen skillnad...

Har inte jobbat sen 18/9...har saknat jobbarkompisar och en del av våra brukare...skulle trots ryggvärken bli kul att komma tillbaka....
Men, det glädjen varade en halv minut...sen kommmer  en jobbar kompis och gråter och är jättelessen över en totalt oförstående chef, det gäller begravning av en anhörig, som chefen inte vill bevilja ledigt till med lön.
Sen får jag en lapp om ett möte jag ska vara med på, på fredag...det är min lediga dag säger jag..OCH  säger chefen??? Men jag är ledig på fredag??!!! säger jag..Jaha, säger chefen ..kan du inte då..vad ska du göra då då???
Ja, hur så?? svarar jag...jag har annat inplanerat på min lediga dag...hon smäller igen dörren och tågar iväg.
När hon kommer tillbaka väser hon i mungipan till jobbar kompisen, du får väl gå på begravning med lön då!!!!
Det har vi inskrivet i vårat avtal, att vi har rätt till.
Så mysigt och välkommnande, var det idag...
Go natt!!
fortfarande ont i ryggen, och inte hittar jag min matlåda heller.....

Kommentarer
Postat av: Malin

dags att hitta ett nytt jobb.....

2007-10-17 @ 22:41:46
Postat av: hanna

du kan inte jobba kvar där. Nytt jobb är det som gäller! Gud, får man åka till hallsta och slå lite?

2007-10-17 @ 23:54:26
URL: http://hannet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0